Mid-Fryslân/Jansma Burdaard poulewinnaar

Door in Gorinchem met 23-23 gelijk te spelen tegen GKV, is Mid-Fryslân definitief de nummer 1 in deze poule. Na een ruststand van 11-13 kwam GKV vlak voor tijd op gelijke hoogte en behaalde daarmee voor hun het verlossende punt, wat zij nog nodig hadden. Beide ploegen gaan door dit resultaat namelijk de komende weken play off wedstrijden spelen.

Mid Fryslân/Jansma Burdaard begon weer uitstekend aan deze wedstrijd. Vanaf het begin veel rebound, waardoor men halverwege de eerste helft op een 3-7 voorsprong stond. Voor rust kwam GKV nog terug tot 9-11.

Na rust leek het erop dat, bij een tussenstand van 14-19, Mid-Fryslân de wedstrijd had beslist. Maar GKV gaf absoluut niet op en maakte er nog een spannende slotfase van. Met nog 4 minuten te spelen kwam de thuisploeg terug tot 19-21 en op 22-23, was het GKV dat met nog 40 seconden op de klok op gelijke hoogte kwam  en voor hun dit belangrijke punt binnenhaalde.

Dinsdag 29 maart speelt Mid Fryslân/Jansma Burdaard zijn eerste play off wedstrijd thuis in de Twine. A.s. zaterdagavond is bekend tegen wie, de aanvangstijd zal dan ook bekend worden gemaakt.