Mid-Fryslân Dei toch weer geslaagd

Ondanks alle corona-perikelen is het toch weer gelukt om een geslaagde Mid-Fryslân Dei te organiseren. Uiteraard was het programma behoorlijk aangepast, maar hebben we van de nood een deugd gemaakt en is de dag volledig in het teken van ons aanstormend talent omgebogen. Om 9:00 uur zijn we traditiegetrouw begonnen met het spelcircuit voor de allerjongste jeugd (F-jes en Kangoeroes). Na een warming-up dans mocht iedereen in groepjes om de 5 minuten doorschuiven naar een nieuw spel.

Daarna zijn er oefenwedstrijden gespeeld. Eerst de E-jeugd en er werd geëindigd met de A’s. In plaats van met elkaar te spelen mochten ze nu een keer tegen elkaar spelen en daar werden herhaaldelijk flinke duels uitgevochten. Om 17:30 uur waren alle wedstrijden gespeeld en was iedereen weer naar huis.

Jammer dat er geen publiek bij mocht zijn en dat we gebonden waren aan protocollen, maar dat is momenteel de situatie en daar kunnen we niet omheen. Desondanks zijn we als commissie blij dat we toch nog een dag hebben kunnen organiseren waar we zelf toch ook weer voldoening aan beleefd hebben. Volgend jaar maar weer een “echte” Mid-Fryslân Dei, met volle tribunes en gezelligheid in de kantine.

Regiobank Grou

De Mid-Fryslân Dei kon mede georganiseerd worden door een financiële bijdrage van de Regiobank Grou. Ook toen duidelijk werd dat de Mid-Fryslân Dei minder sfeervol dan voorgaande jaren zou worden, was het voor Regiobank Grou geen reden om zich terug te trekken. Hierdoor had de commissie de mogelijkheid om de gehele dag te besteden aan de jeugd. Nogmaals vanuit bestuur en commissie hartelijk dank.