Laatste loodjes in de zaal

We lopen tegen het eind van maart. Normaal kwamen we dan uit op de laatste weekenden van de zaalcompetitie. Voor de meeste teams zal dat ook het geval zijn en is 2 april de laatste speelronde. Echter voor enkele teams van ons gaat deze toch wel vreemde competitie nog even door.

Vooropgesteld zijn we natuurlijk blij dat we nog wedstrijden in de zaal konden spelen, maar als je ziet waar we allemaal mee te maken hebben gehad. Zonder publiek, met publiek, coronachecks, afmeldingen van wedstrijden (op het laatste moment), inhaal doordeweeks, teams die 6 wedstrijden hebben gespeeld, andere maar 3 of 4 met vaak meerdere weken ertussen. Laten we hopen, dat we dit soort taferelen achter ons kunnen laten.

Voor enkele teams van Mid-Fryslân/Jansma Burdaard staan er nog play-off wedstrijden op het programma. Ons eerste team is eerste geëindigd in de poule en zal dinsdag 29 maart aantreden in Grou, echter tijdstip en tegenstander zijn pas na komende zaterdagavond bekend.

Voor andere Mid-Fryslân teams zal dat vanaf 9 april ingaan, althans dat kan je opmaken uit het 17 pagina’s tellend document promotie/degradatie van de bond.

Kortom er zal nog een zaaltoetje plaatvinden, waarbij we de steun van vrijwilligers en supporters nog zeker kunnen gebruiken. We houden jullie van het één en ander op de hoogte.

Verder zijn de diverse commissies al weer bezig met de voorbereiding voor het nieuwe seizoen. Concept teamindelingen zijn daar een belangrijk onderdeel van en het is toch nog maar even goed om te melden, dat wanneer je lid af wil worden, om dit conform onze afspraken, voor 1 april te doen.