KV Mid Fryslân/Redurisk laat punten in Pijnacker

Avanti | Post Makelaardij 1 had iets recht te zetten bij Mid-Fryslân nadat ze in Grou verloren met 34-22. Waar Mid-Fryslân thuis heel goed uit de startblokken kwam, nam Avanti dat deze week moeiteloos over. Avanti wist in de eerste aanval te scoren, nadat ze 7 schotkansen kregen. Helaas leek het alsof de wedstrijd van vorige week zich herhaalde, omdat de achterstand van 9-2 al snel een feit werd. Ondanks de achterstand toonde Mid-Fryslân veerkracht en slaagde erin het verschil iets te verkleinen voordat de rust aanbrak, met een score van 16-10.

Na de pauze leek Mid-Fryslân sterker uit de kleedkamer te komen, en ze slaagden erin de marge tot twee keer toe terug te brengen tot 4 punten. Bij een stand van 17-13 begonnen de supporters hoop te koesteren voor een indrukwekkende comeback, maar Avanti toonde zich wederom sterk en scherp.

Hoewel Mid-Fryslân in de tweede helft meer doelpunten scoorde dan Avanti, bleek uit een eenvoudige rekensom dat het niet genoeg was om de achterstand uit de eerste helft volledig te herstellen. Ondanks hun inspanningen moest Mid-Fryslân uiteindelijk de zaal verlaten met een eindstand van 27-22, waarmee Avanti hun revanche behaalde en de punten in Pijnacker hield.

De foto’s die gemaakt zijn door Avanti zijn hier te vinden.

===========================

KV Mid Fryslân/Redurisk 2  heeft de overwinning  in Nijeveen tegen DOS ’46/VDK Groep 3 binnengehaald, hoewel de wedstrijd niet van hoog niveau was, bleven de doelpunten wel vallen. Mid Fryslân begon met een voorsprong van 1-4, die bij rust al was geslonken tot 9-10. Na de rust wist Mid-Fryslân zich te herpakken en uiteindelijk was de eindstand 14-19.