KV Mid-Fryslân eindigt op een sterke 5e plaats in KorFbal League 2

Bus

Zoals bekend debuteerde KV Mid-Fryslân/Redurisk dit seizoen in Korfbal League 2, het op een na hoogste niveau van Nederland. Er was geen twijfel bij de kenners, spelers, staf, achterban  etcetera dat het mogelijk moest zijn om te handhaven. Na een paar hele goede, voornamelijk thuiswedstrijden, werd er zelfs voorzichtig geopperd dat het doel opgeschroefd kon worden. Hoe mooi zou het zijn om een  plekje in de play-offs te veroveren? Te mooi, zo bleek.

Afgelopen zaterdag konden de laatste benodigde punten opgehaald worden. Hiervoor reisden de Grousters samen met een bus enthousiaste en trouwe supporters af naar het verre Arnemuiden. Andere groepen supporters installeerden zich achter de live-stream.

Misschien was het de lange reis, de zenuwen, of wellicht de bekende druk van uitwedstrijden, maar KV Mid Fryslân slaagde er niet in, om lekker in de wedstrijd te komen. Er werd al grappend gesuggereerd dat de spelers pit misten door de verkoop van de pitloze druiven voor de  sporsormuntenactie verkoop van de Poiesz supermarkt,  En terecht dat er ook gelachen is, want de play-offs zijn dan net niet behaald, KV Mid Fryslan kan ontzettend trots zijn op een mooie 5e plaats!

===========================

KV Mid-Frylsan 2 kwam met pech langs de weg te staan. Toch bleken ze, na iets later te starten behoorlijk op schot te zijn. Ze scoorden maar liefst 30 keer en wonnen daarmee de wedstrijd met 26-30 tegen SKF 2. Dit betekent een succesvolle 3e plaats voor het 2e team.