Help mee voor een geslaagde BEST-tas actie

BEST-tas Grou

Sinds het begin van dit korfbalseizoen loopt de BEST-tas actie. Deze actie is opgezet in samenwerking met Omrin en de gemeente Leeuwarden als vervanger van de oudpapieractie. Met de inzet van vrijwilligers van onze club worden BEST-tassen opgehaald in Grou. In de kantine de Ynrinner worden de opgehaalde goederen gesorteerd op Boeken, Elektrische apparaten, Speelgoed en Textiel. De pilot duurt nog tot en met september. Bij succes krijgt de BEST-tas actie volgend korfbalseizoen een vervolg.

Elke maand worden er bij 20 á 40 huishoudens goederen opgehaald. Soms staat de BEST-tas bij de voordeur klaar. Vaker staan er meerdere dozen klaar. De opgehaalde goederen worden gebracht naar de kantine de Ynrinner. Hier worden de goederen gesorteerd. De gesorteerde goederen worden afwisselend bezorgt bij Kringloop Grou of Estafette Leeuwarden.

De BEST-tassen worden meestal de laatste woensdag van de maand opgehaald van 18:00 tot 19:30 uur. Voor de komende keren (29 mei en 26 juni) zoeken we nog ophalers en sorteerders. Kom je ook helpen? Meld je snel aan bij Klaske Hallema-Velstra via 06 – 1944 2283 of kvelstra@hotmail.com.