Goed weekend voor Mid-Fryslân/Jansma Burdaard

K.V. Mid-Fryslân

Door zelf afgelopen zaterdag te winnen van SKF uit Veenendaal en het feit, dat na enkele  minuten  na afloop van de wedstrijd  het bericht binnen kwam, dat concurrent Drachten thuis had verloren van NIC, ging er gejuich op in sporthal de Twine.  De voorsprong  op Drachten kwam daardoor op 4 punten met nog 3 wedstrijden te spelen
De wedstrijd tegen SKF was niet spectaculair. Halverwege had Mid Fryslân een voorsprong van 7-2, maar wist niet verder door te drukken. Verdedigend zat het wel goed, maar scorend stokte het. Enkele minuten voor rust begon SKF weer te scoren, waardoor er een magere 9-6 ruststand op het scorebord kwam.
Na rust pakte Mid-Fryslân de draad weer enigszins goed op en liep uit naar een veilige 14-8 voorsprong. Misschien dat het allemaal te makkelijk ging, waardoor SKF toch weer dichterbij kroop en op 15-13 kwam. Een time out aan Mid-Fryslân zijde was even nodig. Na 17-13 kwam er  een eindstand van 22-18 op het scorebord. Een degelijke overwinning.

Komende zondag gaat Mid Fryslân/Jansma Burdaard het opnemen tegen NIC. De wedstrijd in Groningen start om 16.00 uur.  Mid-Fryslân is dichtbij een mogelijk kampioenschap, maar het zal zondag zeker niet gemakkelijk worden .

Mid-Fryslân 2 had in fases in de wedstrijd de mogelijkheid om tegen een zuiver schietend DOS’46 3 steeds  dichterbij te komen, maar moest toch het hoofd buigen en verloor uiteindelijk met 23-25. Voor Mid-Fryslân 2 is het zaak om komende zondag de punten tegen NIC 2 mee naar huis te nemen. Deze wedstijd staat om 14.30 uur op het programma.