Gastgezinnen gezocht tijdens het paasweekeinde

Tijdens het Paasweekeinde van 10 t/m 12 april vindt het Open European Championship 2020 voor landenteams onder 19 jaar plaats in Leeuwarden. K.V. Mid-Fryslân/Jansma Burdaard verzorgt al jaren het verblijf van diverse landenteams. We hopen natuurlijk dat jullie ook dit jaar weer bereid zijn om een aantal jonge korfballers een fijne uitvalsbasis te geven tijdens het Paasweekeinde. Een superleuke ervaring voor jong en oud weten we uit ervaring!

K.V. Mid-Fryslân/Jansma Burdaard heet dit jaar maar liefst 4 landenteams een warm welkom. In Akkrum, Grou, Reduzum en Warten strijken respectievelijk de Slowaken, Tsjechen, Catalanen en Portugezen neer.

Akkrum

Na de tropische verrassingen van afgelopen jaren komt opnieuw een onontdekt korfballand naar Akkrum toe. De korfballers uit Akkrum zijn gevraagd om het Slowaakse jeugdteam onder hun hoede te nemen. De Slowaken, binnen de korfbalwereld bekend als de Tovenaars van de Hoge Tatra, vinden dat fantastisch, want ze weten: een verblijf in Akkrum staat garant voor een topprestatie.

Voor meer informatie over het opvangen van spelers uit Slowakije kun je contact opnemen met onderstaande contactpersonen.

Tsjollyn Kuperus
tsjollyn@outlook.com

Wiesje van der Velde
wvdvelde07@gmail.com

Grou

Voor alweer het 4e jaar op rij komt het Tsjechische landenteam naar Grou toe.

Voor meer informatie over het opvangen van spelers uit Tsjechië kun je contact opnemen met onderstaand contactpersoon.

Jouke Bloem
jouke@kvmidfryslan.nl

Reduzum

De Catalanen komen al jaren in Reduzum! Er zijn altijd veel leuke contacten over en weer met onze jeugdleden. Zij proeven een beetje van de Friese- en wij een beetje van de Catalaanse cultuur. Afgelopen jaar was het erg gezellig tijdens het toernooi met alle fans en meegereisde supports uit Catalonië! Ook het afsluitend diner was fantastisch! Met jullie hulp kunnen we er vast weer een topweekend van maken!

Voor meer informatie over het opvangen van spelers uit Catalonië kun je contact opnemen met onderstaand contactpersoon.

Afke Zijlstra
afke@kvmidfryslan.nl

Warten

Er zijn reeds voldoende gastgezinnen gevonden voor de opvang van de Portugezen!