Feitze van der Hoek nieuwe trainer Mid-Fryslân 3

Feitze van der Hoek

Feitze van der Hoek is komend seizoen de nieuwe trainer van Mid-Fryslân 3. Samen met Dirjan Bouma, trainer van de A1, gaat hij aan de slag met de talenten van Mid-Fryslân.

Aankomend seizoen zet Mid-Fryslân een volgende stap in het ontwikkelen van haar talent. Onder leiding van Feitze van der Hoek en Dirjan Bouma wordt het jonge derde, samen met de A1, het nieuwe talententeam van de club. Feitze benadrukt hoe belangrijk de eigen jeugd is voor Mid-Fryslân: “de eigen jeugd is het hart van de club en zorgt voor extra binding” zegt hij. Zijn doel is om spelers uit deze groep klaar te stomen voor de selectie van het volgende seizoen.

Feitze heeft veel ervaring met jeugdteams. Bij KV Heerenveen heeft hij teams getraind van de E’s tot en met de A1. De laatste vijf jaar was hij verantwoordelijk voor de A2 van LDODK. “Ik heb mooie jaren gehad en veel geleerd, maar ik heb heel erg veel zin in deze nieuwe uitdaging. Ook de samenwerking met ‘korfbalman’ Dirjan is echt iets waar ik naar uitkijk.”

Naast het halen van doelen als team, ligt de nadruk ook op individuele ontwikkeling van de spelers. “Wat wil je bereiken, hoe kunnen we daarbij helpen en jou stimuleren om dit te bereiken? Dat zijn de vragen waarom het draait. En daarnaast moeten we niet vergeten plezier te maken met zijn allen, want daarom zijn we natuurlijk korfballer of korfbalster.”

Feitze, van harte welkom bij Mid-Fryslân!