Een zure nederlaag in Putten

Een zeer gemotiveerd en fanatiek De Meeuwen zorgde voor de tweede nederlaag in deze competitie van een futloos ogend Mid-Fryslân/Jansma Burdaard.
 Op dit niveau en vooral in deze klasse kan iedereen van iedereen winnen en zul je elke wedstrijd volle bak moeten gaan om tot een overwinning te komen.
 Iedereen zal in goeden doen moeten zijn om dit te bewerkstelligen. Dit was gistermiddag spijtig genoeg niet het geval. Teveel mensen haalden niet het niveau wat ze eigenlijk behoren te halen en dan is elke wedstrijd lastig.

Het begon goed, het eerste schot van Jildau viel gelijk door de korf. 0 – 1 voor ons. Echter ook De Meeuwen scoorde gelijk. Dit ging zo vrij vlot door tot een 3 – 3 stand. Alle reden om er eens goed voor te gaan zitten, dit zou wel eens een doelpuntrijke middag kunnen worden. Alleen het vak dat toen in de aanval stond kreeg het steeds lastiger de korf te vinden en zo lieten we de tegenstander vrij gemakkelijk in de wedstrijd komen. Zij werden naarmate de eerste helft vorderde en bij hen de doelpunten wel vielen steeds gemotiveerder en fanatieker.
 Het resultaat hiervan was dat we na twintig minuten tegen een 8 – 4 achterstand aankeken. Tijd voor ons om wat te wisselen in de vaksamenstelling.
Dit had resultaat, bij rust was de stand namelijk weer gelijk getrokken. Alle reden om de tweede helft met veel zelfvertrouwen tegemoet te zien.

Waar we de laatste 10 min van de eerste helft de zaken weer wat beter op de rit hadden, kwamen we na 10 minuten in de tweede helft weer op een achterstand. Eigenlijk zijn we deze klap niet meer te boven gekomen.
Teveel mensen zaten deze dag niet goed in de wedstrijd en dan is het lastig om weer aan te haken en op karakter misschien nog een punt of zelfs twee te pakken.
 De Meeuwen liet lange aanvallen vaak gepaard gaan met een doelpunt. Dachten we weer een aansluitingstreffer te maken, scoorden ook zij gelijk weer.
 Via tussenstanden van 13 – 9 en 14 – 10, zorgde Wessel er eigenhandig voor dat we nog enige hoop konden putten uit een tussenstand van 14 – 12.
 Toen Johannes daarna ook nog voor 14 – 13 zorgde, leek het onmogelijke weer even mogelijk. Maar de aanval erop scoorde ook De Meeuwen weer.
 Ditzelfde gebeurde nogmaals bij een stand van 17 – 16. Toen knakte er iets in de ploeg waardoor De Meeuwen in de slotfase nog kon uitlopen naar een 22 – 17 eindstand.

Volgende week weer nieuwe kansen en we gaan er dan weer volop tegenaan in voorlopig de laatste veldwedstrijd. KCC, de ongeslagen koploper, komt dan naar Reduzum en misschien kunnen wij de eerste punten van hun afsnoepen.