Een punt gewonnen of verloren?

Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 1 ging zaterdagmiddag de strijd aan met OVVO uit Maarssen.
Een ploeg die vele gerenommeerde spelers in het veld heeft staan, waar in de hoofdklasse menig tegenstander het lastig tegen heeft.
 Nadat we vorige week knap gewonnen hebben van Wageningen, konden we ontspannen naar deze wedstrijd toeleven.

We waren er helemaal klaar voor toen de scheidsrechter om 15.30 uur voor het beginsignaal floot.
De eerste vijf aanvallen leverde evenzoveel doelpunten op, pas bij de stand 3 – 2 was er voor het eerst een aanval van OVVO dat geen doelpunt opleverde.
Mid-Fryslân/Jansma Burdaard had verdedigend de zaakjes nu beter op orde en aanvallend bleven we lekker scoren, dit resulteerde in een tussenstand van 8 – 2.
Voor de OVVO coach was dit het moment om een time-out te nemen en een wissel toe te passen. Na het fluitsignaal past hij gelijk weer een wissel toe en dat bleek toch wel van invloed te zijn op de rest van de wedstrijd.
 In plaats van door te drukken kwam OVVO terug tot 8 – 7, gelukkig scoorde Harm net voor het rustsignaal de 9 – 7.

Peter sprak het team nog even toe hoe er verdedigd moest worden en wat de beste opties in de aanval waren.
 In de tweede helft konden we gelijk weer uitlopen en dat gaf ons echt hoop op een goed resultaat.
We liepen in het begin van de tweede helft uit naar een stand van 13 – 8. Prima spel en goed verdedigen hadden hiervoor gezorgd.
 Echter net als in de eerste helft bleek ook nu dat we dit niveau niet vast konden houden. OVVO knokte zich terug in de wedstrijd, mede door het zuivere schieten van twee heren waar wij geen juist antwoord op hadden.
 Na nog een voorsprong van 15 – 10 te hebben gehad, kwam OVVO terug tot
15 – 14 en in de eindfase zelfs met 16 – 17 voor.
 Het zou toch niet gebeuren. Met nog een aantal minuten op de klok bleef het ontzettend spannend en kon het alle kanten op. Lotte zorgde in de laatste minuut voor de zeker zeer terechte 18 – 18. De titel zegt het al. Een punt verloren of een punt gewonnen? We staan er goed voor maar eigenlijk hadden we deze wedstrijd gedegen uit moeten spelen en moeten winnen.

Het tweede speelde een wat ongelukkige wedstrijd tegen Blauw Wit Amsterdam 4. Spijtig genoeg ging deze wedstrijd in het laatste deel verloren en ook dit had anders gekund.

Zaterdag gaat Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 1 op naar Wormer naar de koploper Groen Geel. Het tweede speelt op zondag tegen HKV.

Foto: Jacob Heres/Korfbalfoto.nl