Een dagje Wageningen

Zondag 23 september jl. ging er een bus vanuit het Friese land richting de Wageningse berg.
 Om 9.45 werd er vertrokken vanuit Reduzum en na een tussenstop in Grou werd de reis naar Wageningen ingegaan. We zijn er trots op dat er zoveel mensen met ons meegaan en zonder iemand tekort te doen is onze jeugd daarin geweldig vertegenwoordigd.
 Onderweg kregen we al te maken met de eerste buien en die zouden gedurende de middag ook niet meer verdwijnen. De regen kwam zo nu en dan met bakken uit de hemel.

Om 13.00 uur startte eerst Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 2 tegen Wageningen 2. Wageningen als koploper en MF 2 op een keurige derde plek. De wedstrijd kwam wat moeilijk op gang en dat zou eigenlijk de hele wedstrijd zo blijven. We kwamen wel steeds op een kleine voorsprong maar uitlopen lukte niet. Een gelijke stand na 60 minuten was dan ook wel een terechte uitslag.

Om 14.30 floot de scheidsrechter voor het beginsignaal van de wedstrijd van beide eerste teams. Wij hebben vorige week de Friese derby gewonnen en Wageningen wacht nog steeds op de eerste punten. Een winstpartij voor ons zou heel goed uitkomen om gelijk wat afstand te nemen van de onderste plaatsen.
 Eigenlijk was deze wedstrijd een kopie van die van MF 2. We stonden meestal wel aan de goede kant van de score maar konden ook niet uitlopen. Beide verdedigingen zaten er bovenop. Het werd dus ook een echte verdedigende partij, waarbij wij na 60 minuten aan het langste eind trokken.
 Wessel was deze wedstrijd heer en meester in de korfzone en pakte ook nog een paar doelpuntjes mee. Vandaag een echte aanvoerder en voor ons de man of the match.
Echter de match winner was onze nieuwe aanwinst Jakko. Nog koud in het veld krijgt hij de bal bij de zijlijn en weet die gelijk door de korf te deponeren. Dit doelpunt viel precies op het juiste moment. Het was nog twee minuten spelen en hierdoor kwamen we op een 10 – 12 voorsprong en konden we de wedstrijd uitspelen.
Een prima resultaat. Verdedigend zat het vandaag goed in elkaar en zo zie je maar weer, de verdediging is de beste aanval.
Het was nog erg gezellig in de bus.

Aankomende weekend speelt Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 1 op zaterdag tegen OVVO en Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 2 onder leiding van ‘pake’ Fred op zondag tegen Blauw Wit Amsterdam. Tot dan!