Duidelijke zege Mid-Fryslân/Jansma-Burdaard

K.V. Mid-Fryslân

Op de late zaterdagavond ging Mid-Fryslan op bezoek bij rode lantaarndrager de Hoeve/Due Amici Fitness. De afgelopen jaren hebben deze beide teams heel wat duels uitgevochten, met steeds maar weer de vraag wie de winnaar zou worden. De Hoeve heeft echter qua spelers een jas uitgedaan en was in deze wedstrijd dan ook kansloos.

We kunnen kort zijn over deze wedstrijd. De Hoeve kwam wel met 1-0 voor maar 10 minuten later was de stand al 2-10 in het voordeel van Mid-Fryslân. Op veel schijven scorend liep Mid Fryslân uit naar een 6-22 ruststand.

Na rust het zelfde beeld. Een veel steker Mid-Fryslân, dat de teugels wat liet vieren, maar toch op 34 doelpunten kwam, waar de Hoeve op 14 doelpunten bleef steken.

Komend weekend mag Mid-Fryslân/Jansma Burdaard 1 zijn opwachting maken voor de wedstijd tegen Heerenveen 1. Aanvang 20.00 uur in sporthal de Twine.

Mid-Fryslân Jansma/Burdaard 2 ging op bezoek bij Dalto 3 in Driebergen. De thuisploeg trok de wedstrijd naar zich toe en won met 26-22. Ook Mid-Fryslan 2 neemt het zaterdag op tegen Heerenveen, deze wedstrijd begint op 18.30 uur.