Duidelijke winst Mid-Fryslân/ReduRisk

In deze laatste wedstrijd in de zaal trad kampioen Mid-Fryslân aan tegen het al gedegradeerde Sparta uit Zwolle. Na een ruststand van 14-4 werd er een klinkende overwinning behaald met de cijfers van 29-9. Een mooie afsluiting van een geweldig seizoen.

Voorafgaand aan dit duel bood een van onze hoofdsponsors Snoek Puur Groen de selectie en de staf een weekendje weg aan op een vakantiepark in Nederland. Het moge duidelijk zijn, dat de selectie hiermee wel in zijn nopjes is.

Dan de wedstrijd. Moeten we hier veel over melden. Gezien de uitslag is wel duidelijk, dat het geen moeilijke wedstrijd voor Mid-Fryslân 1 is geworden.Vanaf het begin was duidelijk, dat men de nederlaag van vorige week met een goede wedstrijd weg wilde poetsen, dat is wel gelukt.

Na een vlotte 2-0 voorsprong liep men halverwege de eerste helft uit naar 10-2 en ging men met 14-4 de rust in. Mid-Fryslân/ReduRisk liet in de tweede helft mooie acties zien en bleef er vol voor gaan, waardoor de 29-9 eindstand wel te verklaren is.

Kampioen Mid-Fryslân /ReduRisk 2 verloor zijn wedstrijd van Sparta 2 met 16-19. Voor Sparta 2 betekende dit handhaving in deze klasse.

Het zaalseizoen voor alle teams zit er nu op. Dank aan alle vrijwilligers. Denk onder andere aan onze livestream crew, omroepster, dweilers, opbouwploeg, jurytafel bemensing, scheidsrechters en halwacht aanwijzing en dan natuurlijk onze supportersschare jong en oud.

Op naar een nieuwe uitdaging, straks in het nieuwe zaalseizoen. Nu eerst het veld maar op.