DSC in Eindhoven te sterk voor KV Mid-Fryslân/ReduRisk 1

Na een mooie overwinning tegen KV Top startte KV Mid-Fryslân na een lange busreis vol goede moed aan de wedstrijd in Eindhoven. DSC begon verdedigend heel sterk en de rebounds vielen over het algemeen in hun voordeel. Dit bemoeilijkte het voor KV Mid-Fryslân en al snel leidde dit tot een achterstand. Dit scenario herhaalde zich vergelijkbaar met de thuiswedstrijd tegen DSC, dus er was alle vertrouwen dat dit hersteld zou worden. Helaas, lukte het in de eerste helft niet om het gat van 3 doelpunten kleiner te maken en gingen ze de rust in met 12-9.

In de tweede helft manifesteerde KV Mid-Fryslân zich sterker. Jesper Tolsma kwam sterk terug na een blessure. Ze creëerden betere kansen en onder anderen Jennie Terpstra wist de korf goed te vinden. Maar DSC bleef eveneens doelpunten maken, waardoor het voor Mid-Fryslân een uitdaging bleef om dichterbij te komen in de score. De eindstand wordt uiteindelijk 26-23 in het voordeel van DSC, wat gezien het spelverloop een verdiend resultaat is. Ondanks het verlies kan worden teruggekeken op een mooie wedstrijd waarin tot het laatste moment is gestreden.

De foto’s van Rob Reurling Fotografie zijn te vinden op korfbalfoto.nl