Donatie van Kringloop Grou

K.V. Mid-Fryslân

Elk jaar kiest Kringloop Grou een aantal lokale goede doelen, stichtingen en verenigingen uit aan wie zij een donatie geven. Dit omdat Kringloop Grou sociale/maatschappelijke betrokkenheid erg belangrijk vindt. Een van de gelukkige ontvangers is dit jaar K.V. Mid-Fryslân. Door deze donatie kan K.V. Mid-Fryslân haar kantine in Grou verder verduurzamen.

Afgelopen jaren zijn er al meerdere acties ondernomen om gas en stroom te besparen. Waaronder verlaagde plafonds in de kantine, elektrische boiler in de keuken en schakelklokken op de douche boiler/vloerverwarming. In 2017 zijn er zonnepanelen op het dak gekomen en in 2020 zijn de vriezer en een koelkast vervangen door energiezuinige exemplaren. Vorig jaar zijn de lampen in de lichtmasten op het korfbalveld op initiatief van de gemeente vervangen door LED-lampen. Door deze donatie gaan we nu ook alle TL lampen binnen vervangen door LED-exemplaren.