Derbypunten voor Mid-Fryslân/ Jansma Burdaard

K.V. Mid-Fryslân

Onder zware omstandigheden, te weten harde wind en stortbuien, speelde Mid-Fryslân 1 de derby tegen SCO 1. Beide teams kennen elkaar goed en het is elke keer weer afwachten, hoe het kwartje zal vallen. Vooraf was wel duidelijk, dat beide ploegen de punten  konden gebruiken en streden daar dan ook hard voor. Na een 7-9 ruststand in het voordeel van SCO was het uiteindelijk Mid-Fryslân dat de punten thuishield door met 15-13 te winnen.

In het begin van de wedstrijd hielden de ploegen elkaar aardig in evenwicht, gezien de 3-3 tussenstand, maar was het toch SCO dat met een voorsprong van 7-9 de rust inging. Na rust werd het vlot 7-10  en moest Mid-Fryslân echt blijven aanhaken, daar het anders onder deze omstandigheden een zware dobber zou worden.
SCO kreeg moeite met scoren en halverwege de tweede helft kwam Mid-Fryslân beter in zijn spel. Op 11-13 kwam Mid-Fryslân weer naast SCO  en ontspon er een fase, waarin het alle kanten op kon gaan, maar was de overtuiging bij Mid-FryslânF om te gaan winnen duidelijker aanwezig. Het was Jakko de Nekker, die op deze stand twee keer wist te scoren, SCO kon daar niets tegenover stellen.

Belangrijke punten kunnen bijgeschreven worden. Onder de omstandigheden van afgelopen zaterdag verlangen publiek en spelers naar de zaal, echter dat laat nog even op zich wachten. Maar wie weet komend weekend, dan kan de zon weer schijnen.

Mid Fryslân/ Jansma Burdaard 2 speelde een hele beste eerste helft tegen SCO 2 en legde daarmee de basis voor een knappe 15-10 overwinning.

Komend weekend reist Mid-Fryslân 1 naar de kv Heerenveen voor de derby aldaar, aanvang 15.30, terwijl Mid-Fryslân 2 om 14.00 zal aantreden tegen NIC in Groningen.