‘De Ynrinner’ op weg naar een gezonde kantine!

Elke dag worden we geconfronteerd met nieuws in de (sociale) media over gezond eten, bewegen, voldoende slapen, genoeg water drinken, stress, kortom een gezonde leefstijl. Ook als vereniging merken wij dagelijks dat de wereld om ons heen snel verandert en dat situaties die vroeger heel normaal waren, tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend zijn. Denk bijvoorbeeld aan rokende ouders langs de zijlijn die hun kind staan aan te moedigen. Inmiddels zijn we heel wat jaren verder en kunnen we inmiddels vol trots zeggen dat wij een rookvrij sportcomplex hebben.

In navolging van een rookvrij sportveld is nu het initiatief genomen om van onze kantine ‘De Ynrinner’ een gezonde kantine te maken. Uiteraard willen en kunnen we dit niet zonder jullie inbreng. Om deze reden hebben wij enige tijd geleden een oproep gedaan om met ons mee te denken over de manier waarop wij de gezonde kantine verder vorm kunnen gaan geven. Hoe ziet bijvoorbeeld het assortiment eruit en hoe gaan we met alcohol om?

Naar aanleiding van deze oproep zijn er een aantal betrokkenen die aangegeven hebben graag met ons mee te willen denken. Als commissie treden wij met hen in overleg over bovenstaande zaken met als centrale vraag: hoe creëren wij een gezonde kantine waar draagvlak voor is binnen de gehele vereniging.

De contouren van de gezonde kantine zullen binnenkort zichtbaar worden, want wij streven ernaar om vanaf volgend korfbalseizoen het predicaat gezonde kantine te mogen voeren. We nemen jullie graag mee in de ontwikkelingen van de gezonde kantine en uiteraard ontvangen wij graag suggesties/opmerkingen via onderstaand formulier.

Activiteiten