Van de voorzitter | September 2018

Op onze vernieuwde website, dank daarvoor aan Peter Huitema met ondersteuning van anderen, staat een nieuw seizoen weer op het punt van beginnen. Oefenwedstrijden, selecteren, indelingen maken, wedstrijd schema’s, vervoerschema’s en het indelen van de kantinediensten, het hoort er allemaal weer bij.

Het selecteren en indelen van de ploegen is altijd weer een “drege” zaak. Teleurstellingen en blijdschap liggen dan heel dicht bij elkaar. Het is weer achter de rug en nu moet blijken of de keuzes goed zijn geweest.

De kampioenschappen van onze selectieteams zijn niet onopgemerkt gebleven. De aantrekkingskracht van “buiten” leden is groot, maar we moeten wel onze doelstelling, die wij hierover geformuleerd hebben, in de gaten houden. Een heldere taak voor TC en bestuur.

Elk jaar komt ook weer naar voren het punt van KNKV scheidsrechters. We hebben als vereniging nogal wat wedstrijden op KNKV niveau te fluiten en te beoordelen. Dit naast alle eigen breedtewedstrijden. Halen we ons quotum ten aanzien van de KNKV wedstrijden niet, dan krijgen we boetes en dat willen we niet. Het huidige aantal scheidsrechters en beoordelaars kan het nog altijd voor elkaar krijgen, maar uitbreiding van dit korps zou zeer welkom zijn.

Zoals gezegd, we gaan weer starten met een nieuw seizoen. Alle teams zijn nagenoeg weer voorzien van een trainer en coach. Hulde hiervoor aan het jeugdbestuur, daar dit ieder jaar toch weer een hele klus is. Verder zal het jeugdbestuur binnenkort alle jeugdtrainers en coaches voorzien van een MF polo, zodat we er tijdens trainingen en wedstrijden allemaal goed op staan.

Verder wil ik ook nog even terugkomen op de afgelopen zomer. Geweldige reclame en happenings binnen onze club. Ik pak nog even, begin juni, de laatste thuis- en tevens kampioenswedstrijden mee van ons eerste en tweede team. Een geweldige dag met ongelooflijk veel mensen aan de kant en voor ons een geweldige middag. Daarna direct de seizoensafsluiting georganiseerd door de activiteitencommissie. Klasse mensen.

Het tentenkamp voor de jeugd in Grou met ruim 100 jeugdleden, die een fantastisch weekend hebben beleefd. Complimenten aan de jeugdactiviteitencommissie.

Ook wil ik de korfbalschool, onder leiding van Dirjan Bouma en het korfbalkamp, onder leiding van Carl van Vleeren noemen. Evenementen vol met korfbalactiviteiten, maar waar ook ontmoeting en gezelligheid voorop moeten staan. Samen met een enthousiaste groep vrijwilligers hebben Dirjan en Carl er weer geweldige evenementen van gemaakt.

Bij het zien van dit soort activiteiten, met zoveel enthousiasme onder onze vrijwilligers, word ik erg blij.

Laten we met elkaar deze inzet en enthousiasme vasthouden en mochten er zaken of situaties voordoen, die anders kunnen of moeten, maak het dan bespreekbaar en richt je tot een van de bestuursleden.

We moeten het met elkaar doen.

Tot slot wil ik nog even de BEST actie aanhalen. Jarenlang heeft een vaste groep vrijwilligers in Grou het oud papier opgehaald. Voor de club een mooie bron van inkomsten. De organisatie van het papier ophalen gaat veranderen en we gaan meedoen aan een pilot, BEST genaamd. Dit staat voor Boeken, Electronica, Speelgoed en Textiel.

Één en ander gebeurt in samenwerking met de gemeente en Omrin. Inzet van leden is hierbij ook een belangrijk gegeven. Wij rekenen op jullie.

Iedereen een plezierig en sportief seizoen toegewenst.

Hans Smorenburg