Van de voorzitter | November 2020

K.V. Mid-Fryslân

Korfbalvrienden, we leven in een vreemde tijd. We leven van de ene persconferentie naar de volgende. Wanneer zullen we weer op onze vertrouwde manier kunnen trainen, wedstrijden kunnen spelen en elkaar weer kunnen ontmoeten? Wie het weet mag het zeggen. Wie schaart zich bij al die deskundigen, die je dagelijks op media/TV ziet langskomen. Zelf hou ik me vooral bij de eerste basisregels die gesteld zijn, daar voel ik mij wel goed bij.

We keken allemaal uit naar de Mid-Fryslân Dei, omdat we weten dat dat min of meer de aftrap is voor mogelijk weer een boeiend zaalseizoen. De Mid-Fryslân Dei gaat wel door, zij het in aangepaste vorm. Met geen oefenwedstrijden, maar wel met een spelprogramma voor de jongste en onderlinge wedstrijden voor de oudere jeugd.

Competitie zit er nog niet in. Trainen kan gelukkig wel. Voor senioren ook op basis van strakke regels. Het KNKV heeft wel duidelijkheid gegeven over een mogelijk competitieverloop. Dit in verschillende scenario’s, die op hun site te zien zijn. Hier moeten we het voorlopig mee doen, het is niet anders.

Velen zijn de afgelopen periode druk geweest met de nodige corona protocollen, inhuur van de hallen, voor zowel trainen als hopelijk straks wedstrijden. Dank daarvoor. Ook alvast aan diegenen, die de Mid-Fryslân Dei mogelijk gaan maken.

Er wordt dus nogal een beroep gedaan op snelle acties en creativiteit door de nodige commissies.

Hopelijk tot snel,

Hans Smorenburg