Van de voorzitter | Juni 2020

K.V. Mid-Fryslân

Normaal gesproken snakken we in deze tijd naar de zomervakantie. Even het korfbalgebeuren loslaten en ons weer opladen voor het volgend seizoen. Dit gevoel zal bij velen van ons misschien nu wel wat anders zijn. Dat blijkt ook wel uit het feit, dat nagenoeg alle teams willen doortrainen tot aan de zomervakantie. Natuurlijk wel onder de gestelde richtlijnen.
Het blijft nog steeds de vraag of wij straks in september van start kunnen gaan en dat we hopelijk de ruimte krijgen om in augustus “gewone” trainingen te volgen en weer oefenwedstrijden te spelen maar het blijft afwachten.

De technische commissie en het jeugdbestuur hebben hun zaken voor het komend seizoen nagenoeg klaar. Zoals elk jaar is het weer even puzzelen om trainers en coaches voor de teams te krijgen. Normaal gesproken hadden er nu ook al selectieprocedures plaats gevonden voor diverse teams. Het is nu allemaal even anders en zij vragen daar begrip voor.
Communicatie over de procedures en keuzes zijn hierin belangrijk en ik heb er volledig vertrouwen in, dat dit ook zo gebeurt.
Het bestuur heeft deze week besloten om de jaarvergadering uit te stellen tot na de zomer.
De jaarverslagen van alle commissies zijn al keurig aangeleverd, maar het is nog even wachten op de laatste financiële gegevens en overzichten. De financiële commissie heeft zo even meer tijd om een gedegen overzicht te presenteren.

Ik wens jullie namens het bestuur allemaal een fijne, gezonde vakantie toe. Misschien dat we elkaar wel ergens tegenkomen, daar de verwachting is dat velen deze zomer in Nederland zullen blijven.
Maar we hopen elkaar zeker weer eind augustus op de sportvelden van de verschillende dorpen te treffen en zullen alvast nadenken, hoe we dan met elkaar een leuke start van het seizoen kunnen maken.

Hans Smorenburg