Belangrijke overwinning Mid-Fryslân/Jansma Burdaard

K.V. Mid-Fryslân

Na de teleurstellende nederlaag vorige week tegen Heerenveen 1 was het nu zaak voor Mid-Fryslân 1 om in Zoetermeer tegen Meervogels /Fisica 1 uit een ander vaatje te tappen. Voor beide ploegen een belangrijk duel. Komen beide ploegen in punten naast elkaar of weet Mid-Fryslân een gaatje te slaan? Het laatste was het geval. Mid-Fryslân stond bij rust met 11-9 achter, maar door een goede tweede helft werd er met 18-22 gewonnen.

De eerste helft was veelal een gelijk opgaande strijd, waarin beide ploegen steeds een kleine voorsprong namen. Meervogels ging echter wel met een voorsprong van 11-9 de rust in. Een stand, waarin duidelijk was, dat er nog wel wat gebeuren moest.

In de tweede helft kwam Mid-Fryslân vlot naast Meervogels en liep door prima spel uit naar 13-19. Verdedigend klopte het allemaal beter. Prima aanvallen en de afronding, waar het de eerste helft aan ontbrak, was nu wel voor elkaar. Na 14-21 kwam Meervogels nog wel terug naar 17-21, maar kwam Mid-Fryslân niet meer in gevaar en was de overwinning een feit.

Een goede week voor ons eerste team. Afgelopen woensdag door in de beker in de verlenging AVO te verslaan en nu twee belangrijke punten in de competitie.

Mid-Fryslân 2 naam een punt mee uit Zoetermeer. Het team stond in de eerste helft steeds aan de goede kant van de score, maar kwam in de tweede helft in de slotfase met 14-12 achter. Het was Anco van Gorkum die, in nagenoeg de laatste seconde van de wedstrijd, de gelijkmaker scoorde.

Komend weekend komt voor de selectie Oost Arnhem op bezoek. Beide ploegen kennen elkaar goed. We zullen zien wat het gaat worden. De punten van het afgelopen weekend moet wel het nodige vertrouwen geven.
Aanvang om 15.00 uur voor Mid-Fryslân 2 en 16.30 uur voor Mid-Fryslân 1.