AW/DTV overbluft Mid-Fryslân/Redurisk 1

Het was op voorhand een mooi affiche, zondagmiddag 14:30 in de Twine. Koploper AW/DTV kwam op bezoek bij Mid-Fryslân, de nummer 5. De uitwedstrijd in Amsterdam was moeizaam geweest, maar wel spannend: 16-13.

Wie hoopte op wederom een spannende wedstrijd, kwam het eerste kwartier bedrogen uit. De Amsterdammers starten fel en waar Mid-Fryslân weliswaar de 1-0 maakt, scoorde het daarna niet meer mee: 1-8. De thuisploeg herpakte zich enigzins halverwege de eerste helft door wat doelpunten te maken, maar de ruststand van 5-13 was tekenend voor de eerste helft.

Bron foto: Leeuwarder Courant

Het begin van de tweede helft was anders dan de eerste. Waar Mid-Fryslân de eerste helft nog werd afgetroefd, kwam het nu veel energieker uit de kleedkamer. Niet voor de eerste keer dit seizoen toonde de ploeg, ongeacht de stand, dat ze door blijven gaan ongeacht de stand. De marge ging van acht doelpunten naar zes en toen sterkhouder Mick Snel vier minuten naar de kant moest vanwege een gele kaart, werd de marge nog slechts drie. Toch lukte het Mid-Fryslân niet om door te drukken, mede doordat Snel weer terug het veld in mocht en AW/DTV Jim Snel en Ilona Ockeloen werden ingebracht, stelde AW.DTV de overwinning veilig. Eindstand: 19-26.

Kijk hier voor het verslag van de Leeuwarder Courant

================

In de wedstrijd van Mid-Fryslân 2 tegen DSC 3 gebeurde veel. Na tien seconden stond het één-nul en na 40 seconden waren er al twee strafworpen en een vrije bal gegeven. De wedstrijd was hard en na veel duels gingen er spelers naar de grond. DSC 3 nam een 1-4 voorsprong maar Mid-Fryslân 2 dichtte het gaatje en stond gedurende de eerste helft veel aan de goede kant van de score. Een heer van DSC 3 kreeg geel na een herhaaldelijke overtreding op een dame van Mid-Fryslân, waardoor de thuisploeg de voorsprong uit kon bouwen.

In de tweede helft had Mid-Fryslân 2 een voorsprong van 19-15. In 3,5 minuut werd het 19-18, waardoor de overwinning toch nog in gevaar leek. Toch lukte het het tweede om het redelijk tot goede spel door te zetten en de wedstrijd op 21-20 in het slot te gooien: eindstand 22-20.