Update selectiezaken 2022/2023

Na de komst van John Jonker als hoofdtrainer zal er komend seizoen binnen de selectie meer veranderen.

Wessel Bergsma

De TC is verheugd met de terugkeer van Wessel Bergsma als speler bij Mid-Fryslân. Wessel is de afgelopen jaren speler geweest van LDODK en neemt zijn Korfbal-League ervaring mee naar de Hoofdklasse.

Jan Theun Visser

Na 4 seizoenen neemt Jan Theun afscheid als coach van het 2e. Jan Theun heeft samen met Peter Tolsma veel energie gestoken in het beter maken van de jonge spelers. In de 4 seizoenen is er hard gewerkt om in de reserve overgangsklasse te spelen. Promotie, via de play-offs, naar de reserve Hoofdklasse was een mooi afscheid geweest. Helaas was KZ in de onderlinge strijd sterker en blijft MF2 komend seizoen actief in de reserve overgangsklasse.

Hanna de Beer

Hanna de Beer is 2 seizoenen de teammanager van het 1e geweest. De rol om de spelers te ontlasten en alle zaken rondom een wedstrijd te organiseren lag haar goed. Met haar verleden als speler was dit een leuke functie en dicht bij de spelers te staan. Na 2 seizoenen is het goed om weer wat anders te doen en op de tribune plaats te nemen om de ploeg en haar zoon aan te moedigen.

De TC wil Jan Theun en Hanna bedanken voor hun inzet bij de selectie. Gedurende de corona tijd was dit een hele uitdaging vanwege de vele spelerswisselingen. Gelukkig lijkt de rust weer teruggekeerd zodat er nog een mooi veldseizoen gespeeld kan worden.

Pieter Alberda

Het vertrek van Jan Theun wordt wederom ingevuld met een coach van eigen vereniging. Hier is de TC erg blij mee is. Pieter heeft de afgelopen jaren meerdere ervaringen buiten MF opgedaan als assistent bijLDODK en als hoofdcoach bij Wêz Handich. Met de terugkeer naar MF zal Pieter de jonge spelers van het 2e onder zijn hoede nemen en zal komend seizoen samen met John en Johannes de staf van de selectie vormen.