Van de voorzitter | December 2021

Afgelopen augustus leek het er even op dat we een “normaal” korfbalseizoen konden gaan beleven. Iets, waar we allemaal wel aan toe waren.
Hoe anders ziet er nu weer uit. Deze dagen, zo vlak voor de kerst is opnieuw een lockdown van kracht en liggen trainingen en wedstrijden stil.
Binnensport is tot 14 januari 2022 niet mogelijk. Buiten mag onder bepaalde voorwaarden wel, maar we waren nu net weer aan de zaal gewend geraakt en om dan weer buiten te sporten, daar moeten we nog maar even niet aan denken.

Of deze laatste maatregelen verstandig zijn, laat ik maar over aan de vele experts, die ik dagelijks langs zie komen.

Wat ik wel weet is, dat het enorm zonde is, dat wij onze sport niet kunnen beoefenen en dat veel korfballers stil blijven staan in hun sportontwikkeling en dat veel de sociale contacten en omgang met elkaar zullen missen.
Jammer voor de inspanningen, die verricht zijn door onze commissieleden, trainers en begeleiders, die tot het laatst toe mogelijkheden hadden gevonden om nog wel allemaal te kunnen trainen en we voor 17.00 uur wedstrijden konden spelen.
Het feit ligt er, tot 14 januari ligt het stil en we moeten het ermee doen. Of er überhaupt nog wel een zaalcompetitie gespeeld gaat worden is de vraag.
We wachten de ontwikkelingen maar af.

Van een hele andere orde was het bericht van het overlijden van mv Mattie Hoeksma. Trouwe supporter van haar kleinkinderen bij Mid-Fryslân. Ze zal gemist worden langs het veld en in Twine.

Ik wil een ieder, te weten onze spelende leden, supporters, vrijwilligers, onze scheidsrechters/beoordelaars en trouwe sponsors namens het bestuur toch fijne dagen wensen.

Ik zie hier bij mijn thuis pakjes onder de kerstboom liggen. Ik hoop voor mijzelf een nieuwe legpuzzel. Dit, omdat ik degene die ik al had, al enkele keren gelegd heb. Of anders een goed boek, dan hou ik het wel even vol. Maar ik hoop toch echt, dat we straks weer “los“ kunnen.

Hans Smorenburg