Help mee de BEST-tas actie te promoten

BEST-tas Grou

Sinds begin van dit seizoen worden er door onze vereniging in Grou BEST-tassen opgehaald. Het is een pilotactie in samenwerking met Omrin en de gemeente Leeuwarden. Dit doen we niet voor niets; de BEST-tas actie zorgt er voor dat de kas van de vereniging wordt gevuld. In november en december hadden we 15 adressen, maar voor een echt geslaagde actie is het dubbele aantal gewenst. Onze leden kunnen helpen om de actie meer bekendheid te geven. Vertel aan je buren, je familie en kennissen in Grou hoe ze met deze inzameling het milieu en de vereniging steunen.

De BEST-tas is een makkelijke manier om van overtollige Boeken, Elektronica, Speelgoed en Textiel af te komen. Aanmelden kan via Syp of de Omrin Afvalapp. De data staan op de Afvalkalender 2020. Past het niet in één tas, dan mag er ook een doos of zak bijgezet worden. De actie is vooral ook bedoeld voor kleine elektrische apparaten en speelgoed, ook als het niet meer werkt. En kapotte spijkerbroeken en verwassen shirtjes mogen ook in de tas. BEST-spullen horen niet bij het restafval en via onze inzameling worden ze op de juiste manier verwerkt.

BEST-tas Grou

Afgelopen kerstvakantie werden in een deel van Grou de BEST-tassen opnieuw huis aan huis rondgebracht. Zo nu en dan plaatsen we berichten op de Grouster en daar zie je ook de banners van de actie. Zoals hierboven. Vorig seizoen is een filmpje gemaakt met een aantal selectiespelers. Dit filmpje en de uitleg van de actie staat op http://www.BESTtasgrou.nl. Ook deze promotie moet ervoor zorgen dat het aantal gevulde tassen groeit.

Meer informatie bij Klaske Hallema-Velstra via 06 – 1944 2283 of via kvelstra@hotmail.com. Hier kun je je ook aanmelden als vrijwilliger op de ophaalavonden, woensdag 18-20 uur.