34 doelpunten voor KV Mid-Fryslân/Redurisk

De stand K.V. Mid-Fryslân/ReduRisk 1 op 26 november 2023

Met allebei 2 punten uit 2 wedstrijden stonden KV Mid-Fryslân/Redurisk 1 en  Avanti | Post Makelaardij 1 afgelopen zaterdag tegenover elkaar. KV Mid-Fryslân/Redurisk 1 opende de wedstrijd sterk en nam binnen 6 minuten een overtuigende voorsprong van 6-1. De ploeg liet indrukwekkende en geslaagde acties zien en hield een redelijke verdediging. Met een stand van 21-12 bij de rust leek de wedstrijd al vroeg in het voordeel van KV Mid-Fryslân/Redurisk 1 te zijn beslist.

In de tweede helft waren er weinig verrassingen, ondanks de twijfels of ze de 31 doelpunten uit de eerste wedstrijd konden evenaren. Het bleek echter geen probleem en de eindstand werd uiteindelijk 34-22. Een opvallend hoog scoringspercentage, hoewel er nog ruimte is voor verbetering in de verdediging.

Volgens insiders heeft KV Mid-Fryslân goede vooruitzichten om bij de top 4 te eindigen in de Korfbal League 2. Opvallend is dat de punten tot nu toe allemaal zijn behaald in de eigen sporthal. De volgende uitdaging voor KV Mid Fryslân/Redurisk 1 is een reis naar Sassenheim, waar ze de strijd aangaan tegen TOP/AA fresh. Het blijft spannend of ze ook daar de punten weten te pakken.

KV Mid-Fryslân/Redurisk 2 wist in de thuishal hun eerste mooie overwinning te behalen tegen DOS ’46/VDK Groep 3. KV Mid-Fryslân/Redurisk 2 bleef eigenlijk de hele wedstrijd aan de goede kant van de score, maar DOS’46 bleef altijd op een paar doelpunten in het spoor. De Nijeveners kwamen zelfs nog even voor, vlak na rust. Uiteindelijk bleef MF 2 door scoren en bleven de twee punten in Grou, met 23-21 als eindstand.

Lees ook hier het verslag met foto’s en een oud krantenartikel van Avanti | Post Makelaardij 1.