15 doelpunten genoeg voor een overwinning

Waar de tegenstander vorige week wat recht te zetten had, stond ook Mid-Fryslân voor een uitdaging na de eerdere confrontatie met TOP/IAA fresh. Bovendien was het na drie opeenvolgende verliespartijen hoog tijd om weer eens twee punten binnen te halen.

Zowel Top als Mid-Fryslan had het plan om het verdedigend volledig op slot te zetten en dat lukte aan beide kanten aardig. Zo bleken de doelpunten schaars. Bij een tussenstand van 1-4 leek er even een déjà vu te ontstaan bij de thuisploeg, waar ze vreesden voor een herhaling van de eerdere wedstrijden waarin ze aan het begin de mist in gingen. Gelukkig slaagde Mid-Fryslan erin het tij te keren en het gat te verkleinen, waardoor ze met een stand van 6-7 de rust ingingen.

Na de rust kwam Mid-Fryslan wat moeizaam op gang en stond het na 3 minuten speeltijd 7-10. Gelukkig vocht de thuisploeg zich terug naar 11-12. Het bleek lastig een voorsprong op te bouwen.  Er werden risico’s genomen door extreem achter te verdedigen. Dit pakte goed uit, Top werd onzeker en scoorde nog moeilijker dan Mid-Fryslan. Met nog 8 minuten op de klok gaf het scorebord 13-13. Uiteindelijk besliste KV Mid-Fryslan de wedstrijd met een eindstand van 15-14.

=====================================

Een dag eerder wist KV Mid-Fryslan/Redurisk 2 de korf beter te vinden tegen koploper DVO/Transus 3 . Er werd 24 keer gescoord. Het was een spannende wedstrijd waarbij de gasten uit Bennekom ook 24 keer wisten te scoren. Een verdeling van de punten dus met een eindstand van 24-24